Grenzen vervagen als het leven van je kind op het spel staat, maar is alles geoorloofd? Hoe ver mag je gaan om je kind te beschermen?
In KRAAMKOORTS breken de vliezen van de hoogzwangere Kim voortijdig. Door zijn werk als piloot kan haar vriend Jonathan niet continu voor haar zorgen. Kim neemt haar intrek in een kleinschalig kraamhotel midden op de Veluwe waar rust het hoogste goed is. Het ontbreekt haar aan niets in het idyllische bijgebouwtje naast het luxe landhuis van verloskundige Sophia en haar man Quinten.
Maar zodra Jonathan is vertrokken voor een vlucht naar de andere kant van de wereld, laat Sophia haar ware gezicht zien. Kims telefoon wordt haar ontnomen en ze verliest het contact met de buitenwereld. Haar argwaan groeit. Heeft Sophia wel het beste met haar voor?
Hoogzwanger, met gebroken vliezen, heeft Kim geen enkele mogelijkheid om te vluchten zonder haar baby in gevaar te brengen.
Hoe houdt ze zichzelf en haar kind in veiligheid, terwijl ze zo kwetsbaar, hulpbehoevend en afgesloten is van de wereld?
.
Het langverwachte vervolg op de bestseller BEET!
Na de dood van haar grote liefde Elise blijft Marjolein alleen achter met haar twee jonge kinderen. Tot overmaat van ramp moet hun koopwoning de verkoop in en wordt de inboedel verkocht. Geld is er niet. Met nauwelijks ruimte om te rouwen verbergt Marjolein haar verdriet voor de buitenwereld en houdt ze zich sterk, maar eenzaam als ze is, blijft ze zich diep van binnen vasthouden aan Elise. Jaren kruipen voorbij tot ze wordt geconfronteerd met het feit dat ze sinds Elises dood stilstaat in de tijd. Zolang ze haar verdriet ontloopt en zich vast blijft klampen aan Elise, zal ze nooit voluit kunnen leven. Lukt het Marjolein om Elise definitief los te laten?
.
Wie kun je nog vertrouwen als je ontdekt dat je leeft in een leugen?
Niets kan de 39-jarige Mya zich herinneren als ze ontwaakt uit een coma. Haar naam moet haar worden verteld en haar echtgenoot lijkt een vreemde. Als hij haar na de revalidatieperiode meeneemt naar huis, voelt het alsof ze er voor het eerst een voet over de drempel zet. Ze probeert te vertrouwen op wat hij haar vertelt, maar als niets in het huis duidt op haar aanwezigheid voor het ongeluk, slaan bij Mya de twijfels toe. Wie is de man die zegt haar echtgenoot te zijn? Wie is ze zelf? En wat veroorzaakte haar geheugenverlies? In de zoektocht naar haar verloren verleden brokkelt de aangenomen waarheid langzaam uiteen en groeit haar vermoeden te leven in een leugen.
.
Als je het noodlot weet te ontwijken, bestaat de kans dat het loerende gevaar je op een onbewaakt ogenblik alsnog zal grijpen.
Nadat de 42-jarige Odin ’s avonds laat een verkeersongeluk heeft veroorzaakt, vindt hij de bestuurder van de andere auto dood achter het stuur. Uit angst voor de gevolgen ontvlucht hij de plaats van het ongeval en besluit zijn betrokkenheid geheim te houden. Gebukt onder schuldgevoel raakt Odin geobsedeerd door het leven van de man. Hij zoekt contact met de weduwe Jolande en probeert zich te verzetten tegen zijn groeiende verliefdheid op haar. De zielsverwantschap tussen hen is sterk en de liefde blijkt onvermijdelijk. Maar terwijl Jolandes huisvriend Bodas er alles aan doet om het prille geluk tussen Jolande en Odin te verwoesten, dreigt het speurwerk van de politie Odins geheim bloot te leggen. Lukt het Odin om zijn schuld verborgen te houden en te ontkomen aan de weerzinwekkende waarheid? Lees meer
.
Wat als je kind wordt doodgereden en de dader ontkomt? Blijf je de ontembare wraakzucht de baas of is de schuldige ten dode opgeschreven?
Op een zondagmiddag verongelukt de dertienjarige dochter van Annemijn en Pieter. De dader rijdt door en de politie vindt geen enkel spoor dat leidt naar de bestuurder. Het verlies van Marabel brengt het ogenschijnlijk gelukkige huwelijk van Annemijn en Pieter aan het wankelen. Pieter gedraagt zich vreemd en Annemijn verliest het laatste beetje vertrouwen dat ze in hem heeft. Wat houdt Pieter achter? Heeft hij iets te maken met de dood van hun dochter Marabel?
.
.
Is de liefde groot genoeg om elkaar los te kunnen laten als het leven ondraaglijk wordt?
Als de baby sterft in Marjoleins buik, sleept Elise haar door de inktzwarte rouw. Het verdiept hun intense liefde. De ziekte van Lyme waar Elise al jaren tegen vecht, verdwijnt naar de achtergrond. Met het aandienen van een nieuwe zwangerschap lijkt het geluk eindelijk aan hun kant te staan. Maar terwijl Marjoleins buik groeit, slaat bij Elise de Lyme opnieuw toe en blijkt de zwaarste strijd nog niet te zijn gestreden.
.
.
Hét handboek voor het schrijven van spannende korte verhalen
Ontwikkel je schrijfkwaliteiten in sneltreinvaart door het schrijven van een kort verhaal! Door het volgen van de 21 stappen in dit boek krijgt je verhaalidee de kans om uit te groeien tot een goed uitgewerkt kort verhaal dat klaar is om gedeeld te worden met de wereld.
In dit boek ‘ShortThrill schrijven’ ontdek je uit welke elementen een kort verhaal precies bestaat, bouw je je eigen verhaal stap voor stap op en leer je welke keuzes je maakt op welk moment.
Daag jezelf uit en schrijf een kort verhaal!
.
"Wow, 'Zoek mij niet' houd je tot het einde in zijn greep. Een meeslepend verhaal met verrassende wendingen en een onverwachts einde. Het is moeilijk om het boek weg te leggen. Zeker een aanrader. "
Diana
"Ik vond ODINS LOT rete spannend, kon niet wachten op het volgende hoofdstuk. Verhaal zat goed in elkaar. Aldoor als je dacht dat het zo zal lopen nam het weer een andere wending. Ook een mooi plot. Was zeer zeker de moeite waard om te lezen, top!"
Petra
"PRACHTIG. Wauw....ik voelde de gejaagdheid van Annemijn in 'De fatale uitweg' gewoon in mij, haar paniek... Mooi Sietske! Ik heb echt even een traan moeten laten...prachtig, prachtig, prachtig!!!! Dikke pluim voor jou!"
Manon
"Wat een prachtige verhalen. Ik heb ze allemaal gelezen. Telkens in één ruk. En zulke verrassende plots. Super gedaan!"
Lizy
is een Nederlandse schrijfster van literaire thrillers en romans. Sinds 2017 staat haar haar roman BEET in de top 10 van Bol.com bestbeoordeelde Nederlandstalige literaire romans. Deze nagenoeg autobiografisch roman kreeg veel media aandacht o.a. in Margriet, Vrouw Magazine en de Telegraaf. Volgens de lovende kritieken kenmerkt BEET zich, net als Sietske’s andere boeken en haar ShortThrills, door de meeslepende situaties en het ijzersterke plot. Met haar schrijfstijl weet ze de lezer in de huid te laten kruipen van de personages en iedere emotie als levensecht te laten ervaren.